ФІЛАРЕТ КОЛЕССА – ОСНОВОПОЛОЖНИК УКРАЇНСЬКОГО ЕТНОГРАФІЧНОГО МУЗИКОЗНАВСТВА: ДОРАДЯНСЬКА ІСТОРІОГРАФІЯ

Rostyslav Konta, Mykola Kozlov

Анотація


Мета роботи. У статті розглядається питання дослідження в дореволюційній історіографії наукової спадщини відомого українського вченого Філарета Колесси у галузі українського етнографічного музикознавства. Методологія дослідження. Використаний принцип історизму та діалектичний підхід. У відповідності з метою і завданням статті широко застосовувалися методи історіографічного аналізу та синтезу, критики історіографічних
джерел, проблемно-хронологічний, ретроспективний та порівняльний методи. Наукова новизна полягає у систематизації праць, в яких аналізується проблема етнографічних експедицій вченого, видання ним збірок українських народних дум, а також теоретичних розробок у галузі українського етнографічного музикознавства. Висновки.
Оцінка творчості Філарета Колесси як музикознавця в дорадянський період мала неоднозначний характер. Деякі вчені визнавали великі заслуги вченого у цій галузі, інші – розглядали його діяльність як прояв націоналізму та сепаратизму, спрямовану на пошук автентичного в українській народній музиці.


Ключові слова


Філарет Колесса; музикознавство; етнографія; етнологія; фольклористика; дореволюційна історіографія; українські народні думи; Наукове товариство ім. Шевченка у Львові.

Повний текст:

PDF

Посилання


Berezhnitskiy, O. (1905). Our musicians. Artistichniy vіsnik, 9-10, 129-130 [in Ukrainian].

Grushevska, K. (1927). The works of F. Kolessa (about Ukrainian dumas). Ukraїnskі narodnі dumi, 1, CLXXXII–CXCIV [in Ukrainian].

Kvіtka, K. (1912). The newest Ukrainian musical ethnography. Rіdniy kray, 18, 22-23 [in Ukrainian].

Kolessa, F. (1907). To the question about the Ukrainian musical style. Lvіv [in Ukrainian].

Kolessa, F. (1905). A few words about the collection and harmonization of Ukrainian folk songs with the addition of letters by Mykola Lysenko. Artistichniy vіsnik, 2-3, 16-20 [in Ukrainian].

Kolessa, F. (1905). A few words about the collection and harmonization of Ukrainian folk songs with the addition of letters by Mykola Lysenko. Artistichniy vіsnik, 4, 35-39 [in Ukrainian].

Kolessa, F. (1905). A few words about the collection and harmonization of Ukrainian folk songs with the addition of letters by Mykola Lysenko. Artistichniy vіsnik, 5, 51-53 [in Ukrainian].

Lyudkevich, S. (1999). Several amendments to the so-called question of Ukrainian song style. Doslіdzhennya, stattі, retsenzії, vistupi (Vols. 1). (pp. 53-61). Lvіv: Divosvіt [in Ukrainian].

Lyudkevich, S. (1905). The nationalism in music. Artistichniy vіsnik, 6, 67-69 [in Ukrainian].

Lyudkevich, S. (1905). The nationalism in music. Artistichniy vіsnik, 7-8, 87-89 [in Ukrainian].

Lyudkevich, S. (1905). The nationalism in music. Artistichniy vіsnik, 9-10, 116-121 [in Ukrainian].

Lyudkevich, S. (1999). Obzhynky, ethnographic picture in folk songs on the chorus mixed a capella. Doslіdzhennya, stattі, retsenzії, vistupi (Vols. 1). (pp. 416-417). Lvіv: Divosvіt [in Ukrainian].

Slastіon, O.G. (1908). The melodies of Ukrainian folk dumas and their recording. Rіdniy kray, 35, 4-6 [in Ukrainian].

Slastіon, O.G. (1908). The melodies of Ukrainian folk dumas and their recording. Rіdniy kray, 36, 6-8 [in Ukrainian].

Slastіon, O.G. (1908). The melodies of Ukrainian folk dumas and their recording. Rіdniy kray, 37, 5-7 [in Ukrainian].

Slastіon, O.G. (1908). The melodies of Ukrainian folk dumas and their recording. Rіdniy kray, 41, 5-7 [in Ukrainian].

Slastіon, O.G. (1908). The melodies of Ukrainian folk dumas and their recording. Rіdniy kray, 42, 4-5 [in Ukrainian].

Slastіon, O.G. (1908). The melodies of Ukrainian folk dumas and their recording. Rіdniy kray, 43, 4-5 [in Ukrainian].

Slastіon, O.G. (1908). The melodies of Ukrainian folk dumas and their recording. Rіdniy kray, 44, 8-9 [in Ukrainian].

Slastіon, O.G. (1908). The melodies of Ukrainian folk dumas and their recording. Rіdniy kray, 45, 8-13 [in Ukrainian].

Slastіon, O.G. (1908). The melodies of Ukrainian folk dumas and their recording. Rіdniy kray, 46, 3-8 [in Ukrainian].

Slastіon, O.G. (1909). The note. Rіdniy kray, 26, 12-13 [in Ukrainian].

Slastіon, O.G. (1909). The recording of dumas on the phonograph. Rіdniy kray, 22, 8-9 [in Ukrainian].

Slastіon, O.G. (1909). The recording of dumas on the phonograph. Rіdniy kray, 23, 7-10 [in Ukrainian].

Slastіon, O.G. (1909). The recording of dumas on the phonograph. Rіdniy kray, 24, 6-8 [in Ukrainian].

Франко, І. (1905). The thoughts of profane, on musical themes. Artistichniy vіsnik, 5, 56-57 [in Ukrainian].

Shtunder, Z. (1999). S. Lyudkevich as a musicologist, folklorist and music critic. Doslіdzhennya, stattі, retsenzії, vistupi (Vols. 1). (pp. 5-28). Lvіv: Divosvіt [in Ukrainian].

(1908) The ethnographic excursion of prof. F. Kolessa. Etnograficheskoe obozrenie, 78-3, 198-199 [in Ukrainian].

Kaindl, R. (1909). Bericht ober neue Arbeiten zur Volkswissenschaft von Galizien, Russisch-Polen und der

Ukraine. Globus, 95, 341-345, 365-368 [in German].


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.