ДИТЯЧІ БАЛЕТИ ГЕНРІХА МАЙОРОВА: ДО ІСТОРІЇ КИЇВСЬКОГО ПЕРІОДУ ТВОРЧОСТІ БАЛЕТМЕЙСТЕРА (1972-1978 РР.)

Olha Bilash

Анотація


Метою дослідження є аналіз композиційних та художніх особливостей дитячих балетів ("Чіполліно", "Білосніжка та семеро гномів") відомого радянського балетмейстера Генріха Майорова, який впродовж 1972-1978 рр. працював на сцені Київського академічного театру опери та балету ім. Т. Шевченка. Зацікавлення минулим українського балетного театру, вивчення невідомих сторінок його історії, зумовлює актуальність даної публікації. Методологія роботи включає використання таких культурологічних методів дослідження як: загально-історичний (метод відбору та
аналізу матеріалу), порівняльно-історичний (вивчення предмету роботи у його різних проявах), аналітичний (логічна систематизація фактів), біографічний (аналіз життєвого шляху). Наукова новизна роботи полягає у виявленні характерних ознак балетмейстерського почерку Г. Майорова, які сприяли збагаченню мистецької палітри вітчизняного балетного мистецтва, вплинули на розширення діапазону його жанрових можливостей. Висновки. За композиційною побудовою дитячі балети Г. Майрова "Чіполліно" й "Білосніжка та семеро гномів" не відрізняються від вистав для дорослих. У спектаклях широко представлені всі відомі сценічні хореографічні форми (варіації, дуети, тріо, квартети, ансамблі). Класичний танець цілком позбавлений елементів умовності, дія стрімко розгортається, для кожного казкового героя обрано виразну
хореографічну лейттему та власний танцювальний малюнок, що відображує його пластичний характер.


Ключові слова


Генріх Майоров; балетмейстерське мистецтво; дитячі балети; Київський академічний театр опери та балету ім. Т. Шевченка.

Повний текст:

PDF

Посилання


Afanasiev, U. (1974 November 24). Cipollino dances. Culture and life, 3 [in Ukrainian].

Vytvizkiy, N. ( 1976 July 20) .Chipollino is dancing. Moscow’s truth., 4 [in Russian].

Dychenko, І. (1976). "Cipollino" – collective success. Kiev of Theatres and concerts, ғ 12, 42-44 [in Ukrainian].

Dychko, L. (1974 December 10). Hello Cipollino! Ukraine’s truth, 4 [in Ukrainian].

Kosenko, U. (1975 April 18). Familiar Snow White. Culture and life, 3 [in Ukrainian].

Koshara, N. (1977 February 20). Ballet is not just a beautiful art. Workers newspaper, 3, [in Ukrainian].

Kriger, V. (1976 July 13). Funny and seriously. Soviet culture, 2 [in Russian].

Letter of Katerina Rapay, theatre artist, to the prison to Paradjanov. PARADJANOV. Retrieved from https://vk.com/parajanov.

Liepa, I.(2016. 20.06). Children’s ballet. Orfey. Retrieved from http://www.muzcentrum.ru/orpheusradio/

programs/balletfm/19566-balet-dlya-detej

Roslavleva, N.( 1975). Ballet about friendship. Musical literature, 6, 62–64 [in Russian].

Ruchlenko, O.(1975 November 15). Fairytale in ballet. Evening Kiev, С. 4 [in Ukrainian].

Stanishevskiy, Y.(2002). The National Opera House of Ukraine named after Taras Shevchenko in Kiev, history and contemporary. Kiev: Musical Ukraine [in Ukrainian].

Stanishevskiy, Y. (2008). Ukrainian ballet theatre. Kiev: Musical Ukraine [in Ukrainian].

Tarasenko, L. (2006 November 21). Fairytale and dance. Retrieved from http://www.musictheatre.kiev.ua/press/14

Chernova, K. (2015.30.11). Henry Mayorov: "Idea of staging Chipollino" born in Novosibirsk. Retrieved from

http://www.classicalmusicnews.ru/interview/genrih-mayorov-interview-2015/30.11.2015

Eliash, N. (1977). The one who has a lot…Theatre, 1, 23-25 [in Russian].


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.