"РОК-ОПЕРА": ДО ПИТАННЯ СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ЖАНРУ

Natalia Donchenko, Iryna Zaitseva, Maryna Tatarenko

Анотація


Метою є дослідження ґенези рок-опери як жанру, історичного аспекту даної видовищно-розважальної форми, визначення жанрових ознак рок-опери, стилістично-художніх особливостей окремих культових рок-вистав та їх впливу на аудиторію, зокрема сучасної української рок-опери "Біла ворона". Методологія полягає у застосу-
ванні аналітичного, функціонального, порівняльного, мистецтвознавчого, системного методів дослідження рок-опери як одної з видовищно-розважальних форм, її витоків та значення у сучасному театральному просторі. Наукова новизна дослідження полягає у ствердженні, що домінантою постмодерністської сучасності стає "видовищецентризм", акцентування інтересу на музично-театральних жанрах, тому що структура художніх потреб глядацької аудиторії змістилась у бік видовищних мистецтв, зокрема такого жанру, як рок-опера. Висновки. Рок-опера – це синтетичне мистецтво, народжене поєднанням театру та естради, яке спирається на пісню; рок – це не просто
музичний рух, це молодіжна культура, засіб спілкування молоді; обов’язкова участь техніки у процесі створення і реалізації твору формує "новий самоцінний тип естетичного переживання"; використання електронного інструментарію рок-музики перетворює рок-оперу в один з найвидовищніших і наймасовіших популярних сценічних жанрів, особливо серед молодіжної аудиторії; незважаючи на жанрову близькість рок-опери та мюзиклу, між ними існує суттєва різниця, яка розкривається в особливостях стилістичних атрибутів зазначених жанрів; подальша еволюція рок-опери відбувалася, з одного боку, по лінії театралізованих естрадних вистав, створених самими рок-
колективами, а з іншого – по лінії створення вистав для музичних театрів.


Ключові слова


рок-жанр; рок-опера; рок-вистава; українська національна рок-опера.

Повний текст:

PDF

Посилання


Bidusenko, S. (1993). Rock opera: forward and with the song ?! No, with music! Muzyka, 3, 8–9 [in Ukrainian].

Bubyir, N. V. (2004). Philosophy of rock culture (to the formulation of the problem). Proceedings of the International Scientific and Practical Conference "Human, culture, technology in the new millennium". (pp. 12–15). Xarkiv: Vyd. centr "XAI" [in Ukrainian].

Zhurbin, A. (1999). How it was done in America. Moscow: Zaharov [in Russian].

Komlikova, A. V. (2016). Ukrainian rock opera: traditions and aspects of development. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Korotkov, S. (1996). The history of modern music. Kiev: Prodyuserskiy tsentr "LAV – Studio" : TOO TSUN "KIY" [in Russian].

Manko, S. B. (2012). Musical and rock opera in the Ukrainian socio-cultural space. Kultura Ukrainy. (Issue 39), (pp. 268–276). Kharkiv [in Ukrainian].

Palkina, I. I. (2017). Genre creation in rock art: interspecific and intraspecific interactions. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Rybchynskyi, Iu. (1993). Rock opera: younger sister of the musical. Muzyka, 5, 26–27 [in Ukrainian].

Shelyigin, A. A. (1990). Rock opera. Muzyikalnyiy entsiklopedicheskiy slovar. (p. 468). Moscow [in Russian].

Shpakovska, V. H. (2005). To the questions of interpretation of the historical theme in the genre of the modern music and drama theater "rock opera". Suchasne mystetstvo. (Issue 2), (pp. 167–176). Kyiv [in Ukrainian].

Knapp, R. (2006). The American Musical and the Performance of Personal Identity. Princeton: Princeton University Press [in English].

Kоt, G. (2014). What happened to the rok-opera. Retrieved from http http://www.bbc.com/culture/story/ 20140523-what-happened-to-the-rock-opera [in English].


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.