«Дитинство-юнацтво» як особлива психосоціокультурна категорія і її спеціальна місія у культурі та мистецтві ХХ століття

Olena Khil

Анотація


Метою дослідження є осмислення образу дитинства у вітчизняній музиці ХХ століття в аспектах символізування відповідного сенсу в художній сфері в цілому, в прикладній творчості. Методологічна основа роботи – інтонаційний підхід школи Асаф’єва, з урахуванням духовних підстав концепції інтонації в співецькій практиці Християнських церков. Особливе місце для нас має позиція стилістичної компаративістики, яка закладена в роботі Асафьева 1910 року "Симфонічні етюди". Сучасний виконавський підхід в його актуальному інтонаційному орієн туванні розглядається з опорою на роботи Н. Корихалової, О. Сокола , О. Марковой , П. Муляра та ін. Наукова новизна роботи визначається в оригінальності теоретичної ідеї втілення і символіки дитинства в художній самодостатній і прикладній сферах. Новаційним є усвідомлення зв'язку з неороккоко ХХ століття ліній дитячості в мистецтві минулого століття. Висновки. Багатоаспектний зв'язок дитячо-дорослого позначається в релігійних, науково-філософських представленнях, в образних завданнях художніх композицій і в розподілі системних підходів в професійній освіті, що універсально охоплює свідомість в його логічній якості дорослого індивіда, але залишає спеціальне місце надзвичайно ранній профілізації, у тому числі в музиці до наших днів.


Ключові слова


дитинство; історія культури; дитяча музика; соціальний розвиток; етнографія дитинства; дитяча психологія.

Повний текст:

PDF

Посилання


Vygotsky L. S. (1960). Development of Higher Psychiac Functions. Moscow [in Russian].

Aries F. (1999). Child and Family Lify upon Old Order. Ekaterinburg: Publisher of Ural University [in Russian].

Asafiev B. (1971). Symphonic Etudes. Leningrad : Music [in Russian].

Asmus V. F. (1978). Intellectual Intuition. Moscow : Science [in Russian].

Barbie P. (2006). History of Castrates. S.-Petersburg : Publishing House of Ivan Limbah [in Russian].

Berdiaiev N. (2005). Dialectics of Divine and Human. Moscow : FOLIO [in Russian].

Dahl V. (1981). Explanatory Dictionary of the Living Great Russian Language. Moscow : Russian Language [in Russian].

Dolto F. (1997). On the Side of the Child. Moscow [in Russian].

Shestakov V. (Ed) (1973). Ideas of Esthetic Education. Antology in 2 tomes. Tome two. Ideas of Esthetic Education in Philosophy and Pedagogy of XVII-XIX centuries. Moscow : Art [in Russian].

Kon I. S. (1988). Childn and Society. Moscow [in Russian].

Korykhalova N. (1979). Interpretation of Music. Leningrad : Music [in Russian].

Livanova T. (1982). History of Western European Music up to 1789. Moscow : Music [in Russian].

Markova O. (2007). Performance and Composing Principles of Thinking as Antithesis of Esthetic-Rythoric and Compositional Creation of Music. Scientific Messenger of P. I. Tschaikovsky National Music Academy. Issue 69. Performance music knowleddge. Book thirteenth. Kyiv [in Ukrainian].

Muliar P. (2009). Style of Composition and Performance Interpretation within the Aspect of Classical and Aclassical in Fortepiano Art. Authors Abstract for the Candidate’s Dissertation. Odessa [in Russian].

Odessa Conservatory: forgotten names, new pages (1994). Odessa: OKFA

Ozhegov S. (1990). Dictionary of the Russian Language. 70000 words. Eduting by N. Shvedova. – 22nd issue. Moscow: Russian Language [in Russian].

Piaget J. (2006). Moral Thinking of Child. Moscow: Akademic Project [in Russian].

Porshnev B. (1974). About the Beginning of Human History. Problems of Paleopsychology. Moscow : Mysl [in Russian].

Porshnev B. (1965). Social Psychology and History. Moscow : Science [in Russian].

Psychology. Vocabulary (1990). Moscow [in Russian].

Sokol A. (1996). Theory of Musical Articulation. Odessa: OKFA [in Russian].

Stepanenko M. (2012). Musical and Historical Etudes. Kyiv: GRONO [in Ukrainian].

Subbotsky E. V. (1991). The Child Reveals the World. Moscow [in Russian].

Fedoseev P. N. (1989). Philosophical Understanding of Human. Human in the System of Sciences. Moscow, 13-21 [in Russian].

Feldstein D. I. (1997). "Social Development in Space-Time of Childhood" Мoscow [in Russian].

Epstein M., Yukina E. (1979). Images of Childhood. New World, 12, 25–38 [in Russian].

Adler G. (1909). Über der Heterophonie. Jahrbuch Musikbibliothek Peters für 1908. Lpz., 17-28 [in German].


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.