Перетин перформативного й хореографічного мистецтв Східної Європи початку XXI століття

Olena Shabalina

Анотація


Мета роботи. Дослідження пов'язане з пошуком нових засобів та методів обґрунтування естетичних й морально-етичних норм як основи для аналізу принципів і прийомів перформативних технік в сучасному хореографічному мистецтві. Криза певних моделей розвитку сучасного хореографічного мистецтва не завжди враховує місце та роль експерименту в сприйнятті виникнення хореографічної лексики й конфлікту соціальних, політичних та духовних перетвореннях в мистецтві танцю. Наведено компаративний огляд перформансів сучасного мистецтва Польщі, в яких застосовані різні за принципами техніки роботи із глядачем і простором на основі індивідуальної творчості хореографів Польщі. Розглядаються принципи і прийоми перформативних технік як ін-
струменту емоційного і соціального вираження особистості в емоційно орієнтованому середовищі за допомогою вербальної взаємодії з об'єктом сприйняття. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного методів. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу певні моделі
стосовно антропологічної компоненти перформативних практик з метою знайти динамічний погляд на майбутнє сучасного танцю, нові виміри його виникнення та візуального прийняття. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про еволюцію свободи митця в різних видах сучасного танцю. Порівняльний аналіз перформансів сучасного мистецтва Польщі та усталеної системи модерного танцю, начало постмодерних експериментів й засоби перформативного танцю сьогодення надає можливість глибше усвідомити антропологічну детермінанту, яка посту-
пово поглиблює аналіз творчого начала у визнанні необхідної свободи особистості митця. Висновки. Осмислення розвитку парадигмальних систем, що засновані на моральній складовій сучасного мистецтва танцю дає нову точку відліку для реформаторської діяльності в напрямку врахування загальнолюдських цінностей. Мистецтво сучасної хореографії, розбудовуючи себе на моральних загальнолюдських принципах та автентичному підході до утворення саме нового принципу руху просувається до самозміцнення як енергетичного поля сучасної культури.


Ключові слова


соцiокультурна парадигма;антропологічна парадигма; перформанс; перформер; акціоністське мистецтво; трансляція процесу; контемпорарі; соціально-психологічний Брейк данс; арт-тераппія; колективна витривалість.

Повний текст:

PDF

Посилання


Balynina N. (1995) The blow of Pina Bausch. In Mosk. nablyudatel', ғ7–8, 61– 66 [in Russian].

Bulycheva D. (2010) Performance and happening: general and particular. In Vestnik Kostromskogo gosudarstvennogo universiteta, ғ 1, 193 – 197 [in Russian].

Zakharova E. V. (2013) Happening, performance, environment – the formation of a new concept of art in the second half of the 20th century. In Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta, ғ4 (12), 21 – 25 [in Russian].

Interview with Pina Bausch / The interview was held by Valerie Lawson. Retrieved from http:

//ballet.co.uk/magazines/yr_02/feb02/interview_bausch.htm [in English].

Kabakova, G. I. (2001) Anthropology of the female body in the Slavic tradition. M.: Ladomir [in Russian].

Kon I. S. (2003) Male body in the history of culture. M. : Slovo [in Russian].

Levi-Stross K. (2001) Structural Anthropology. M. : EKSMO-Press [in Russian].

Rozin V. M. (2011) Philosophy of subjectivity. M. : APKiPPRO

[in Russian].

Tarasov A. (2009) Postmodern art practice: happening, performance. In Analitika kul'turologii, ғ 15, 1 – 3 [in Russian].

Graham Martha (1991) Blood Memory. N. Y.: Doubleday Religious Publishing Group [in English].

Forsythe W. (1999) Improvisation Technologies: A tool for the Analitical Dance Eye. ZKM; Zentrum fur Kunst und Medientechnologie Karlsrue. Digital art edition, Special issue Second edition [in Deutsch].

Zelyonka brings the Polish Dance Platform with the best performances in Kiev. Retrieved from

http://delo.ua/news-companies/zelyonka-privozit-polskuju-platformu-tanca-s-luchshimi-spektaklj-313345/ © delo.ua [in Russian].


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.