"Perpetuum mobile" В. Мужчиля як зразок концептуалізму в музиці початку ХХІ століття

Dmitro Malyi

Анотація


Мета дослідження. Статтю присвячено визначенню принципів концептуального мислення як феномена художньої свідомості. Методологія дослідження спирається на інтерпретативно-семантичний аналіз хорового перформансу В. Мужчиля, за допомогою якого можливо виявити символічний підтекст, прихований композитором
твору, і творчо його інтерпретувати. Наукова новизна отриманих результатів в обґрунтуванні нетрадиційного трактування "perpetuum mobile" як quasi-жанру. Висновки. Визначено основні позиції концептуалізму в творчості В.С.Мужчиля, виходячи з досвіду спілкування автора статті з учителем. Виявлено троїчність музичної семантики-
обраного твору (3-частинна структура; трикратне проведення тематизму вступу; в середньому розділі – візуалізація, вокалізація символу і його вербалізація).


Ключові слова


ідея; інтертекст; концепція; метод; мислення; перформанс; символ.

Повний текст:

PDF

Посилання


Gorbenko, A.A (2016) Musical aspect of conceptual art. Artikult, 22 (2). Retrieved from http://articult.rsuh.ru/articult-22-2-2016/articult-22-2-2016-gorbenko.php [in Russian].

Gulyanitskaya, N.S. (2014) Musical composition: modern, postmodern (history, theory, practice). Moscow: Yazyki slavyanskoy kultury [in Russian].

Zaverukha, O. (2012) V. Muzhchyl "The Fifth Dimension": copyright conceived and personalized. Visnyk Kharkivsjkoji derzhavnoji akademiji dyzajnu i mystectv, 10, 110-115 [in Ukrainian].

Kutyrev, V.A. (2006) Philosophy of postmodernism: scientific and educational manual for masters and post-graduate students of humanitarian specialties, Nizhny Novgorod: Izd-vo Volgo-Vyatskoy akademii gos. sluzhby [in Russian].

Poltavtseva, G.B. (2006) Slavic alphabet – a sacred symbol in V. Muzhchyl’s music. O.A. Kuznetsova (Ed.),

Slavic music in the educational activity of a teacher: Proceedings of the third International Conference SPDY IX Ukr.

ERTA dedicated to the 350th anniversary of Kharkiv. (part II), (pp. 32-34). Kharkiv: MSPDI [in Russian].

Semenenko, N. (2009) Actual aspects of modern operating the "composer – performer – musical space" interface. Muzychna ukrajinistyka: suchasnyj vymir. (Issue 3), (pp. 94-104). Kiev: IMFE im. M. T. Ryljsjkogho [in Ukrainian].

Sokolov, A.S. (2004) Introduction to the musical composition of the twentieth century. Moscow: VLADOS [in Russian].

Turchin, V.S. (2003) The image of the twentieth ... The past and the present. Moscow: Progress-tradition [in Russian].

Benedict XVI (2005) Encyclical letter "Deus Caritas Est". Libreria Editrice Vaticana. Retrieved from http://w2.vatican.va/content/benedict-xvi/en/encyclicals/documents/hf_ben-xvi_enc_20051225_deus-caritas-est.html [in English].

Kosuth, J. (1991) Art after philosophy. Art after philosophy and after: Collected Writings, 1966-1990. Gabriele Guercio (Ed.). London: The MIT Press [in English].

Perpetuum mobile for mixed choir a cappella (2015). Kharkiv: Print House.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.