Специфіка естрадно-джазового виконавства в стилі соул

Marina Fisun

Анотація


Мета роботи. У сучасному естрадно-джазовому виконавстві соул представлений як змішаний стиль, який сформувався під впливом традицій афро-американського фольклору, і пізніше синтезував жанрово–стильові особливості джазового мистецтва з новаторськими пошуками в області сучасної популярної музики. Глобаліза-
ційні тенденції, що пронизують сучасний художній простір України, проблематизують опанування на рівнях виконавської практики та наукової рефлексії специфіки та особливостей модифікування спрямувань масової музичної  культури, зокрема соулу. Дисонанс між інтенсивністю виявлення його рис у виконавській стилістиці естрадно-
джазових співаків і рівнем музикознавчого дослідження детермінує мету статті – висвітлення особливостей інтерпретування стилістичної палітри соулу у естрадно-джазовому виконавстві. Методологія дослідження має основою принципи компаративізму та музикознавчого аналізу. Наукова новизна роботи зумовлена аналізом сучасної практики естрадного-джазового виконавства і формуванням уявлення щодо шляхів входження стилістики соул в простір вокального мистецтва. Виявлені особливості виконавства в стилі соул на рівні звуковидобування, динаміки, артикуляції та драматургії. Висновки. Синтезувавши у собі різні інтонаційні та ритмічні джерела, різні знаки культурної пам'яті, соул у множинності інтерпретацій увійшов у культурний простір, ставши поштовхом для формування різнобарвних спрямувань поп-культури та зберігаючи показові риси на всіх рівнях виконавства як у цілісності, так і в часткових виявленнях. Висвітлення специфіки проявів ознак соул у виконавській практиці 2 пол. XX ст. – поч. XXI ст. та формування уявлення щодо особливостей його онтології та взаємодії з іншими напрямами сучасної музики складає подальші перспективи досліджень.


Ключові слова


соул; естрада; джаз; виконавство.

Повний текст:

PDF

Посилання


Akopjan, L. (2010). Music of the XX century. Encyclopedic dictionary. Moskow: Praktika [in Russian].

Zinska, T. (2011). Musical and Performing Arts in the Socio-Cultural Space of Ukraine in the End of XX – XXI Century. Extended abstract of candidate’s thesis. Kiev: NAСАM [in Ukrainian].

Kollier, J. (1984). Formation of Jazz. Moscow: Raduga [in Russian].

Konen, V. (1990). Birth of Jazz. Moscow: Sov. kompozitor [in Russian].

Marhasev, L. (1984). In the Light Genre: essays and notes. Leningrad: Sov. kompozitor [in Russian].

Pannasie, H. (1979). The History of true jazz. Leningrad: Muzyka [in Russian].

Fradkina A. Pop-muzyika. (1977). Views and opinions: digest of articles. Leningrad: Sov. kompozitor [in Russian].

Sardzhent U. (1987). Jazz: Genesis. Musical language. Aesthetics. Moscow, Muzyka [in Russian].

Simonenko V. (1981). The Lexicon of jazz. Kiev: Muzichna Ukrayina [in Ukrainian].

Hishnyak I. (1989). Paradoxes of rock music: myths and reality. Kyiv: Molod' [in Ukrainian].


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.